Undervisningsmiljøvurdering

Der er stor fokus på trivsel og undervisningsmiljø på skolen.

Alle klasser benytter en gang årligt Klassetrivsel.dk. Desuden anvender den enkelte klasse egne trivsels- og undervisningsmiljømålinger efter behov. Resultaterne af disse målinger evalueres i det enkelte klasseteam, hvor eventuelle indsatser besluttes i samarbejde med skolens ledelse. Eleverne vurderes og indplaceres efterfølgende i tre kategorier. Er der behov for en særlig indsats ift den enkelte elev, så bliver der afsat ressourcer hertil.

Dertil kommer, at der er en ugentlig lektion i indskolingen, der benævnes Trivselstime. Her kan den enkelte klasser eller den samlede indskoling lave indsatser med trivsel som udgangspunkt.

Skolen har et velfungerende elevråd fra 4. – 9. årgang med en lærer som mødeleder. Her kan eleverne frit tage emner op, som efterfølgende kan præsenteres for skoens leder. Elevrådet har ansvaret for, at der en gang årligt laves en trivselsdag for skolens elever i indskoling og mellemtrin.

Umiddelbart før sommerferien afvikles en trivselsdag for 6.- 8. årgang for at ryste eleverne sammen på tværs af årgangene.

0.– 4. klasse har en årlig indskolingsfest med deltagelse af indskolingslærere og personale fra SFO. Overskuddet fra denne aften anvendes til en fælles udflugtsdag for de pågældende klasser.            5.-8. årgang har et Halloweenløb om aftenen, der planlægges og gennemføres af eleverne fra 9. årgang.

9. klasse har aftenen før Translokationen en gallafest med deltagelse af årgangens lærere.